Fragten for levering af varer købt på JapanskeDanmark.dk udregnes efter varernes vægt, således at der altid er de faktiske omkostninger der opkræves.
JapanskeDanmark.dk har flere forskellige leveringsformer. Den oplyste leveringstid er vejledende. Vort mål er at alle varer leveres i den på købstidspunktet oplyste leveringstid for valgte varer, men der kan desværre ske afvigelser. Japanske Danmark kontakter dig såfremt vi ikke kan overholde det forventede leveringstidspunkt.
Mindre varer leveres normalt inden for 2-4 dage, oftest med GLS
Møbler og lignende dog 5-9 dage, med Danske Fragtmænd.
Ikke lagerførte varer tager som regel 3-6 uger fra fabrikken.
I forbindelse med udsalg og ferieperioder, kan der påregnes længere leveringstid.
Alle mindre pakker sendes via GLS, evt. Post Danmark
Vi tilbyder GRATIS FRAGT på alle ordrer over 7.500 DKK i Danmark og over 12.000 DKK i Norge, hvis adressen er i eller syd for en linje Oslo-Bergen, samt 12.000 DKK i Sverige for adresser i Skåne
JapanskeDanmark.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS, Post Danmark eller fragtfirmaer.
I Norden anvender vi oftest Conway og Håkul, til andre lande Bring og Blue Water, når det drejer sig om møbler.
Vi leverer til følgende lande/områder
Danmark
Norge
Sverige
Finland
Island
Tyskland
Alt efter hvilket land og hvilke varer der vælges, bliver der beregnet en fragtpris.
Evt. levering på en norsk ø kræver tillæg - spørg om prisen
___________________________________________________________________________
Levering ved fortovskant
Fragtbestemmelserne (PDF) er ens uanset hvilket fragtfirma der benyttes, og som hovedregel afleveres småpakker ved døren, mens tunge pakker afleveres ved fortovskant.
I realiteternes verden er det dog lidt anderledes, idet fragtmanden jo ikke stiller varerne ved fortovskanten, men i stedet er lidt fleksibel og placerer pallen nær eller ved døre.
Den med at give ham en øl, og så få varerne båret et par etager op, det sker ikke længere i virkelighedens verden, du må selv organisere indbæring og evt. opbæring
Jeg var hjemme, men pakken blev leveret til pakkeshop
Det hænder - desværre - at fragtfirmaet ikke har været forbi adressen, selvom de skriver de har. Da fragtfirmaet blot leverer pakker for os, er der desværre ikke noget, vi kan gøre, når først en pakke er leveret i en pakkeshop til afhentning. Vi kan heller ikke trække pakken tilbage.
Kontakt venligst GLS på 76 33 11 11 - mandag til fredag kl. 8.30-20.00 og lørdag kl. 10.00-15.00 og høre årsagen og spørge, om de kan genleverer til din adresse.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Inden du kvitterer for modtagelsen:
Evt. beskadigelse
Er din levering synligt skadet
så skal du straks give chaufføren besked
og det skal anføres på fragtdokumentet
Skriv f.eks.:
"Modtaget med forbehold"
"hul på pakken"
"kassen i stykker"
eller noget andet
Hvis du bare har underskrevet
har du mistet enhver ret til erstatning
så enkel er loven omkring transport
klik her for selve loven
!!! Dette er et vigtigt punkt !!!
Fragtbestemmelserne (PDF)